Regulamin sklepu
REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO
Śledzie z Bornholmu
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Sklep internetowy: Śledzie z Bornholmu, działający pod adresem: www. sledziezbornholmu.pl, prowadzony jest przez: FISH BROTHERS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Warszawie, ul.: Lekka 3 / U4, 01-910 Warszawa, KRS: 0000766320, NIP: 1182187015, będącą Administratorem Sklepu internetowego.
-
Niniejszy Regulamin Sklepu internetowego określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym: Śledzie z Bornholmu, a w szczególności zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Sklepu, jak również tryb postępowania reklamacyjnego oraz tryb odstąpienia od umowy przez Konsumenta.
-
W zakresie Usług świadczonych drogą elektroniczną niniejszy Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 9 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1513, ze zm.).
-
Regulamin skierowany jest do wszystkich Klientów Sklepu. Wszyscy Klienci są obowiązani zapoznać się z postanowieniami Regulaminu, przed dokonaniem zakupu.
-
Każdy Klient zobowiązany jest przestrzegać postanowienia Regulaminu. Sprzedaż odbywa się na podstawie wersji Regulaminu, obowiązującej w momencie złożenia zamówienia.
-
Każdy Klient ma możliwość zapoznać się z Regulaminem w każdym czasie, klikając na stronie internetowej Sklepu: https://sledziezbornholmu.pl/ w hiperlink: „Regulamin Sklepu". Regulamin można w każdym czasie pobrać i wydrukować.
-
Wszystkie informacje zawarte na stronie internetowej Sklepu: https://sledziezbornholmu.pl/, odnoszące się do produktów (łącznie z cenami), nie stanowią oferty w rozumieniu art. 66 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, ze zm.), lecz zaproszenie do zawarcia umowy, w myśl art. 71 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks Cywilny (tj. Dz.U. z 2024 r. poz. 1061, ze zm.). Klient wysyłając Formularz Zamówienia składa ofertę kupna i dostawy wskazanego Towaru lub wskazanej Usługi, za cenę i na warunkach określonych w opisie.
-
Ze Sprzedawcą można skontaktować się:
-
Pocztą tradycyjną – adres do korespondencji: FISH BROTHERS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Warszawie ul. Elektoralna 24, 00-892 Warszawa
-
Telefonicznie: […]
-
Drogą poczty elektronicznej: […’
-
Za pośrednictwem formularza kontaktowego dostępnego pod adresem: https://sledziezbornholmu.pl/pages/kontakt
2. DEFINICJE
Regulamin - niniejszy zbiór regulacji organizujących zasady korzystania z Usług Sklepu przez Klientów.
Konsument - osoba fizyczna zawierająca Umowę za pośrednictwem Sklepu, niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
Przedsiębiorca na prawach Konsumenta - osoba fizyczna zawierająca Umowę cywilnoprawną za pośrednictwem Sklepu, bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej. Dla celów niniejszego Regulaminu przyjmuje się, że w razie braku rozróżnienia wskazanych dwóch grup podmiotów, Regulamin odnosi się zarówno do Konsumentów, jak też Przedsiębiorców na prawach Konsumenta.
Klient - osoba fizyczna (w tym Konsument), która ukończyła co najmniej 13 lat (pod warunkiem, że uzyskała zgodę przedstawiciela ustawowego), osoba prawna oraz jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która zamawia Towary lub Treść cyfrową za pośrednictwem Sklepu;
Formularz Zamówienia - Usługa dostępna na stronie internetowej Sklepu, za pomocą której Klient może dokonać zakupu, w szczególności poprzez dodanie Towarów, Treści cyfrowej do koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży m.in. sposobu dostawy i płatności.
Koszyk - element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Towary oraz w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w tym ilości nabywanych Produktów.
Sklep - internetowa platforma handlowa, należąca do Sprzedawcy, dostępna pod domeną: https://sledziezbornholmu.pl/, za pośrednictwem której Klient może zakupić od Sprzedawcy Towary;a
Sprzedawca - FISH BROTHERS SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, z siedzibą w Warszawie, ul. Lekka 3 / U4, 01-910 Warszawa, Polska, wpisany do rejestru przedsiębiorców, prowadzonego przez Sąd Rejonowy, Wydział Gospodarczy, pod numerem KRS: 0000766320, NIP: 1182187015, który prowadząc działalność zarobkową lub zawodową proponuje sprzedaż za pomocą swojej strony internetowej.
Towar - rzecz ruchoma, stanowiąca asortyment Sklepu będąca przedmiotem obrotu pomiędzy Sklepem i Klientem, którego warunki sprzedaży określa Formularz Zamówienia.
Treść cyfrowa - dane wytwarzane i dostarczane w postaci cyfrowej, tj. e-book dostęny w Sklepie. Treść cyfrowa może być zapisana w formacie PDF, EPUB, MOBI lub innym oferowanym przez Sprzedawcę w ramach Sklepu, stosownie do informacji podanej obok danej Treści cyfrowej
Usługa cyfrowa - usługa pozwalającą Konsumentowi na wytwarzanie, przetwarzanie, przechowywanie lub dostęp do danych w postaci cyfrowej; wspólne korzystanie z danych w postaci cyfrowej, które zostały przesłane lub wytworzone przez Konsumenta lub innych użytkowników tej usługi bądź inne formy interakcji za pomocą danych w postaci cyfrowej np. usługi wymiany treści wideo i audio oraz inne usługi przechowywania plików online, edycja tekstów lub gry oferowane w chmurze, usługi przechowywania danych w chmurze, poczty elektronicznej, mediów społecznościowych i aplikacji działających w oparciu o chmury, tj. usługa prowadzenia konta w serwisie internetowym Sprzedawcy, umożliwiającego składanie zamówień i zawieranie umów sprzedaży ze Sprzedawcą;
Integracja - połączenie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej z elementami środowiska cyfrowego Konsumenta i włączenie ich do tych elementów w celu zapewnienia zgodności z Umową o dostarczanie treści cyfrowej lub usługi cyfrowej.
Kompatybilność - współdziałanie treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem, które są zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej, lub towaru tego samego rodzaju, bez konieczności ich przekształcania.
Funkcjonalność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do pełnienia swoich funkcji z uwzględnieniem ich przeznaczenia.
Interoperacyjność - zdolność treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru do współdziałania ze sprzętem komputerowym lub oprogramowaniem innymi niż te zazwyczaj używane do korzystania z treści cyfrowej, usługi cyfrowej lub towaru tego samego rodzaju.
Internetowa platforma handlowa - usługa korzystająca z oprogramowania, w tym ze strony internetowej, z części strony internetowej lub aplikacji, obsługiwanego przez przedsiębiorcę lub w jego imieniu, w ramach której umożliwia się Konsumentom zawieranie z innymi przedsiębiorcami umów na odległość lub osobom fizycznym, niebędącym przedsiębiorcami zawieranie umów na odległość z innymi osobami fizycznymi, niebędącymi przedsiębiorcami, tj. Sklep;
Dostawca internetowej platformy handlowej - przedsiębiorca, który obsługuje internetową platformę handlową, dostarcza podmiotom internetową platformę handlową lub umożliwia korzystanie z tej platformy, tj. Sprzedawca;
Umowa - umowa sprzedaży Towarów lub Treści cyfrowej na odległość, zawarta przez Klienta za pośrednictwem Sklepu, zwykle przez Formularz Zamówień.
3. USŁUGI ŚWIADCZONE W RAMACH SKLEPU
-
Sprzedawca świadczy dla Klientów następujące rodzaje usług:
-
Usługa prowadzenia konta Użytkownika;
-
Składanie Zamówień i ich realizacja przez Sprzedawcę;
-
Sprzedaż Towarów;
-
Sprzedaż Treści cyfrowej
-
W celu zawarcia umowy o dostarczanie usługi konta, użytkownik powinien wykonać następujące czynności:
-
Wejść na stronę internetową Sklepu, a następnie kliknąć w zakładkę „Konto”, a następnie „Zarejestruj się”
-
W wyświetlającym się formularzu wpisać następujące dane:
-
Imię i naziwsko;
-
do twórczości internetowej;
-
Adres poczty elektronicznej;
-
Stworzone przez Użytkownika hasło do konta.
-
Obowiązkowo zaznaczyć checkbox’a przy oświadczeniu o zapoznaniu się z Regulaminem i Polityką Prywatności oraz akceptacji ich postanowień.
-
Kliknąć przycisk „Utwórz”.
-
Kliknięcie przycisku „Załóż konto” jest równoznaczne z zawarciem przez Użytkownika umowy o dostarczanie usługi konta.
-
Użytkownik uzyskuje dostęp do Konta niezwłocznie po kliknięciu przycisku „Utwórz ”.
-
Sprzedawca informuje, a Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że zachowanie zgodności usługi konta z umową o dostarczanie usługi konta nie wymaga instalowania przez użytkownika jej aktualizacji.
-
Użytkownik może w każdym czasie i bez podania przyczyny wypowiedzieć Umowę o dostarczanie usługi konta ze skutkiem natychmiastowym. Odstąpienie od Umowy może nastąpić w terminie 14 dni od jej zawarcia, zgodnie z art. 27 Ustawy o prawach konsumenta.
-
Odstąpienie od umowy lub jej wypowiedzenie, niezależnie od podstawy, następuje poprzez złożenie Sprzedawcy przez Użytkownika oświadczenia. Oświadczenie może zostać wysłane na adres e-mail: […] Sprzedawca usuwa konto niezwłocznie po otrzymaniu oświadczenia.
-
Usługę prowadzenia konta (Usługę cyfrową) uważa się za dostarczoną w chwili, gdy Użytkownik otrzymuje dostęp do konta i wszystkich jego funkcjonalności po prawidłowej rejestracji konta w Sklepie.
-
W przypadku naruszenia przez Użytkownika przepisów prawa, postanowień Regulaminu, lub dostarczania treści o charakterze bezprawnym, Sprzedawca może wypowiedzieć Umowę z zachowaniem 7-dniowego okresu wypowiedzenia. Po upływie okresu wypowiedzenia konto jest trwale usuwane. W czasie trwania okresu wypowiedzenia Sprzedawca może zablokować dostęp do konta.
-
Zablokowanie lub usunięcie lonta nie wpływa na wykonanie umów sprzedaży zawartych przez Użytkownika przed zablokowaniem lub usunięciem konta.
-
Warunkiem dokonania zakupu Towarów lub Treści cyfrowej za pośrednictwem Sklepu jest:
-
założenie konta poprzez wypełnianie przez Użytkownika Formularza rejestracyjnego bądź wypełnienie formularza zamówienia dostępnego w Sklepie jako gość, tj. bez posiadania konta Użytkownika
-
podanie niezbędnych oraz prawidłowych aktualnych informacji do realizacji Zamówienia (imię, nazwisko, dokładny adres dostawy, w przypadku gdy Klient wybrał opcję dostawy Zamówienia za pośrednictwem firmy kurierskiej, numer telefonu, adres e-mail;
-
potwierdzenie zapoznania się i akceptacji Regulaminu;
-
potwierdzenie zapoznania się i akceptacji Polityki Prywatności;
-
Po prawidłowym wypełnieniu elektronicznego Formularza zamówienia klient lub gość winien dokładnie zapoznać się ze wszystkimi danymi, które tam wprowadził i kliknąć przycisk „ZAMAWIAM”. W przypadku nieprawidłowości w wypełnieniu formularza zamówienia system teleinformatyczny Sprzedawcy będzie nadawał komunikaty wskazujące na popełnione błędy lub braki uniemożliwiające przejście do kolejnego etapu składania zamówienia.
-
Po złożeniu zamówienia Klient lub gość otrzymuje na adres e-mail podany podczas procesu składania zamówienia potwierdzenie przyjęcia zamówienia oraz szczegóły dotyczące zamówienia, tj.:
-
przedmiot zamówienia,
-
jednostkowa oraz łączne ceny zamawianych Towarów, w tym kosztów dostawy oraz dodatkowych kosztów (jeśli występują),
-
wybrana metoda płatności,
-
sposób odbioru zamówienia,
-
szacowany czas dostawy w przypadku gdy Klient lub gość wybrał opcję dostawy zamówienia przez firmę kurierską, zaś w przypadku gdy Klient lub gość wybrał opcję odbioru zamówionego Towaru w punkcie sprzedaży szacowany czas, kiedy Zamówienie zostanie zrealizowane i przygotowane do odbioru.
-
Sprzedawca potwierdzi przyjęcie zamówienia najpóźniej do końca dnia roboczego, następującego po dniu, w którym otrzymał zamówienie. W przypadku, gdy Zamówienie zostało złożone w sobotę, niedzielę lub dzień ustawowo wolny od pracy, Sprzedawca potwierdzi przyjęcie Zamówienia w pierwszym dniu roboczym. Po upływie tego terminu, Klient lub gość nie jest już związany treścią złożonego Zamówienia.
-
Chwilą zawarcia umowy sprzedaży jest wysłanie na adres e-mail podany przez Klienta lub gościa potwierdzenia przyjęcia zamówienia. W przypadku potwierdzenia przyjęcia do realizacji części zamówienia, umowa sprzedaży zostaje zawarta, co do tej części zamówienia.
-
Odmowa przyjęcia Zamówienia nastąpi wówczas, gdy:
-
Towar jest niedostępny w magazynie Sprzedawcy;
-
podane przez Klienta lub gościa dane są niekompletne, błędne lub budzą uzasadnione wątpliwości co do prawdziwości;
-
Klient nie odebrał Towarów objętych poprzednim Zamówieniem;
-
pojawiły się okoliczności, za które Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności
-
Informacja o koszcie przesyłki i wszystkich innych ewentualnych kosztach związanych z realizacją umowy sprzedaży lub z dostarczeniem Towaru do Klienta (jeżeli Klient składając zamówienie zaznaczył opcję skorzystania z firmy kurierskiej przy odbiorze Towaru), pojawią się po dokonaniu wyboru formy odbioru Towaru i formy płatności w podsumowaniu zamówienia.
-
Do każdego zamówienia wystawiany jest dokument sprzedaży w postaci faktury VAT. Dokument sprzedaży wystawiany jest w chwili, gdy wszystkie Towary wybrane do zamówienia są skompletowane i gotowe do odebrania.
-
Po dokonaniu płatności za Treść cyfrową Sprzedawca rozpoczyna świadczenie usług niezwłocznie po otrzymaniu opłaconego zamówienia, na co Klient wyraża zgodę. Sprzedawca przekazuje plik w formacie pdf za pomocą udostępnienia linku do zamówionego E-booka, możliwego do pobrania. Klient może pobrać zamówionego ebooka niezwłocznie po umożliwieniu mu jego pobrania, stosownie do zakresu udzielonej licencji i innych postanowień Umowy. Z momentem otrzymania ww. linku zostaje udzielona licencja na korzystanie z E-booka, do którego link "prowadzi", stosownie do postanowień zawartych w Regulaminie.
-
Z chwilą udostępnienia linku, o którym mowa w ust. 19 powyżej, treści cyfrowe objęte przedmiotem zamówienia uważa się za dostarczone w całości Klientowi.
-
. Pobranie E-booka przez Klienta powinno nastąpić natychmiastowo od chwili otrzymania adresu internetowego do pobrania. W celu pobrania E-booka należy kliknąć w otrzymany link, po kliknięciu zostanie udostępniony do pobrania plik w formacie PDF.
-
Klient ma prawo wedle postanowień licencji niewyłącznej i niezbywalnej korzystać z E-booka wyłącznie na własny użytek zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, z zastrzeżeniem dalszych ograniczeń określonych w treści Regulaminu.
-
Licencja niewyłączna do E-booka udzielana jest z momentem pobrania E-booka przez Klienta na jego urządzenie, zgodnie z ust. 21 powyżej. Licencja niewyłączna jest nieograniczona czasowo i terytorialnie, bez prawa do udzielania sublicencji i umożliwia korzystanie z E-booka na następujących polach eksploatacji:
-
Zapisywanie e-booka w formie cyfrowej (np. na dysku twardym, w chmurze).
-
Tworzenie kopii zapasowych E-booka na użytek własny;
-
Korzystanie z E-booka na użytek własny i w celach osobistych, niezarobkowych;
-
odtwarzanie i przeglądanie E-booka;
-
zwielokrotnianie E-booka, jednak wyłącznie w zakresie uzasadnionym osobistymi potrzebami Klienta;
-
Klient w szczególności nie jest uprawniony do:
-
rozpowszechniania E-booków lub ich opracowań w całości lub we fragmentach, zarówno w celu zarobkowym, jak i niezarobkowym,
-
zwielokrotniania E-booków w innym celu niż dla potrzeb własnego użytku osobistego lub zgodnego z prawem korzystania z E-booka;
-
udostępniania E-booków przez Klienta osobom trzecim w jakiejkolwiek formie – zdigitalizowanej, czy papierowej;
-
dokonywania zmian czy wszelkiego rodzaju modyfikacji E-booka, usuwania błędów Ebooka.
-
Każdy E-book może być zabezpieczony przed nielegalnym kopiowaniem znakiem wodnym (watermarkiem). Informacja o formie zabezpieczenia, o ile zostanie ono zastosowane, zostanie podana przy opisie ebooka.
-
Korzystanie przez Klienta z Towaru cyfrowego z naruszeniem warunków licencji stanowi naruszenie autorskich praw majątkowych przysługujących Sprzedawcy, uprawniające go (w zależności od charakteru naruszenia) do wystąpienia wobec Klienta z roszczeniami na drodze postępowania sądowego.
-
Przy każdym E-booku znajduje się informacja o jego zabezpieczeniu.
-
Nie wolno usuwać zabezpieczenia ebooka. Klient, który nabył ebooka zobowiązuje się do nieusuwania jego zabezpieczenia.
-
Umowa sprzedaży Treści cyfrowej oraz umowa sprzedaży Towarów są umowami jednorazowymi.
-
Umowa o Usługę cyfrową zawierana jest na czas nieokreślony.
4. WARUNKI KORZYSTANIA ZE SKLEPU
-
Składanie zamówień przez Klienta na Towary i Treści cyfrowe znajdujące się w asortymencie Sklepu możliwe jest po po podaniu niezbędnych danych osobowych i adresowych umożliwiających realizację zamówienia.
-
Do korzystania ze Sklepu, w tym przeglądania asortymentu oraz składania zamówień na Towary i Treści cyfrowe, niezbędne jest spełnienie minimalnych wymagań technicznych, takich jak:
-
komputer, laptop lub inne urządzenie multimedialne połączone z siecią internet
-
przeglądarka internetowa: Mozilla Firefox, Internet Explorer, Opera, Google Chrome, Safari, Microsoft Edge – zaktualizowane do najnowszych wersji
-
aktywne konto poczty elektronicznej (e-mail)
-
włączenie w przeglądarce internetowej możliwości zapisu plików Cookies oraz obsługi Javascript
-
zalecana minimalna rozdzielczość ekranu: 1024×768.
-
W razie korzystania przez Klienta ze sprzętu komputerowego lub oprogramowania, które nie spełnia wymogów technicznych wymienionych w ust. 2, Sprzedawca nie gwarantuje prawidłowości funkcjonowania Sklepu i zastrzega, że może to mieć negatywny wpływ na jakość świadczonych przez niego usług drogą elektroniczną.
-
Klient zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami prawa oraz postanowieniami niniejszego Regulaminu. Jest on zobowiązany w szczególności do:
-
powstrzymywania się od jakiejkolwiek aktywności, która mogłaby wpłynąć na prawidłowe funkcjonowanie Sklepu, w tym w szczególności od jakiegokolwiek ingerowania w zawartość Sklepu lub jej elementy techniczne,
-
niedostarczania i nieprzekazywania treści zabronionych przez przepisy prawa, w tym w szczególności treści obraźliwych lub wulgarnych, nawołujących do przemocy lub innych działań sprzecznych z prawem lub dobrymi obyczajami, albo które naruszają dobra osobiste i inne prawa osób trzecich,
-
korzystania z wszelkich treści zamieszczonych w Sklepie wyłącznie dla własnego użytku osobistego,
-
korzystania ze Sklepu w sposób nieuciążliwy dla innych Klientów oraz dla Sprzedawcy.
-
W przypadku naruszenia przez Klienta niniejszego Regulaminu, Sprzedawca może pozbawić Klienta prawa do korzystania ze Sklepu, jak również może ograniczyć jego dostęp do części lub całości zasobów Sklepu Internetowego, ze skutkiem natychmiastowym.
-
Informacje podane przez Klienta w toku składania zamówienia powinny być zgodne z prawdą, aktualne oraz dokładne. Sprzedawca zastrzega sobie możliwość odmowy realizacji zamówienia, w przypadku, gdy podane dane uniemożliwiają realizacje zamówienia, w szczególności uniemożliwiają prawidłowe doręczenie Towaru. Przed odmową realizacji Sprzedawca podejmie próbę kontaktu z Klientem w celu ustalenia danych w zakresie umożliwiającym zrealizowanie zamówienia.
-
Sprzedawca ma prawo do organizowania okazjonalnych promocji, których warunki każdorazowo zostaną podane na stronie internetowej Sklepu. Promocje nie podlegają łączeniu, o ile Regulamin danej promocji nie stanowi inaczej.
-
Informacje zamieszczone na stronie Produktu są wiążące, chyba że są w sprzeczności z postanowieniami Regulaminu. Wtedy postanowienia Regulaminu mają pierwszeństwo.
-
Główne parametry stosowane przez Sprzedawcę, a decydujące o plasowaniu ofert, przedstawionych Konsumentowi w wyniku wyszukiwania, przedstawiane również w bezpośrednim powiązaniu z daną ofertą, w widoczny sposób, są następujące:
-
Trafność wyszukiwania – zgodności z wprowadzonymi frazami kluczowymi.
-
Popularność – liczba wyświetleń i sprzedaży.
-
Oceny i recenzje – wyższe oceny wpływają na lepszą pozycję.
-
Ceny i promocje – atrakcyjna cena i rabaty mogą poprawić plasowanie.
-
Dostępność– produkty dostępne od ręki są wyżej.
-
Personalizacja – wyniki mogą być dostosowane do preferencji użytkownika,
- przy czym Sklep zastrzega sobie brak gwarancji pozycji.
-
Pozycja oferty w Sklepie zależy od powyższych kryteriów i ustawień algorytmów.
-
Sklep oznacza oferty sponsorowane oraz płatne reklamy. Informacje te są przedstawiane w bezpośrednim powiązaniu z danym wynikiem wyszukiwania, w widoczny sposób, który wyróżnia się z ogólnego interfejsu.
-
Sprzedawca nie weryfikuje autentyczności recenzji Klientów na temat zakupionych w Sklepie Towarów lub Treści cyfrowej.
-
1Wszelkie opinie lub rekomendacje, które zostały sporządzone na płatne zamówienie Sprzedawcy, zostaną oznaczone w Sklepie, jako opinie lub rekomendacje sponsorowane.
5. DOSTAWA I KOSZTY TRANSPORTU
-
Zamówienia złożone w Sklepie są realizowane w godzinach pracy Sklepu (w dni robocze: Poniedziałek 12:00 - 19:00 Wtorek 10:00 - 19:00 Środa 10:00 - 19:00 Czwartek 10:00 -19:00 Piątek 10:00 - 19:00 Sobota 10:00 - 18:00, Zamówienia złożone w dni robocze po godzinie: 12.00, w soboty, niedziele lub święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
-
. Po otrzymaniu przez Klienta potwierdzenia przyjęcia oferty, rozpoczyna się proces realizacji zamówienia przez Sprzedawcę, przy czym:
-
w przypadku złożenia zamówienia płatnego przy odbiorze - rozpoczyna się maksymalnie następnego dnia roboczego, po jego potwierdzeniu przez Sprzedawcę.
-
w przypadku złożenia zamówienia płatnego przelewem tradycyjnym - rozpoczyna się po zaksięgowaniu wpłaty za złożone zamówienie, na koncie bankowym Sklepu.
-
Realizacja wysyłki zamówienia w Sklepie odbywa się za pośrednictwem:
-
paczkomatu
-
kuriera
-
Zamówienia składane w Sklepie są realizowane wyłącznie w dni robocze. Zamówienia składane w soboty, niedziele i święta będą zrealizowane najbliższego dnia roboczego.
-
Istnieje możliwość odbioru osobistego zamówionego Produktu w Sklepie stacjonarnym, pod adresem: ul. Elektoralna 24 00-892 Warszawa, Polska. 8. Zamówienia od Klientów są przyjmowane za pomocą wysłanego Formularza Zamówień, dokonanego za pośrednictwem strony: https://sledziezbornholmu.pl/ 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.
-
Sprzedawca nie odpowiada za opóźnienia wynikające z winy przewoźnika.
-
Podczas odbioru przesyłki dostarczonej przez kuriera, Klient powinien w jego obecności dokładnie sprawdzić zawartość i kompletność przesyłki, stan opakowania zewnętrznego oraz stan zamówionego Produktu. W przypadku uszkodzenia przesyłki Klient powinien sporządzić wraz z kurierem protokół szkody, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach podpisanych przez Klienta i kuriera.
-
Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta powinni zaznaczyć, już w chwili składania zamówienia Produktów, że zakup nie ma dla nich charakteru zawodowego.
6. CENA
-
Cena Towaru lub Treści cyfrowej uwidoczniona na stronie Sklepu podana jest w złotych polskich i uwzględnia podatek od towarów i usług (cena brutto).
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania na bieżąco zmian w cenach produktów. Uprawnienie to nie ma wpływu na wartość zamówienia złożonego przed datą zmiany ceny.
-
Podana w zamówieniu cena stanowi całkowitą wartość, jaką Klient zobowiązany jest zapłacić, zawierającą należny podatek (cena brutto). Koszt dostawy nie jest wliczony w cenę, gdyż zależy od wybranego przez Klienta sposobu dostawy Produktu.
-
Jeżeli Konsument zobowiązany będzie do płatności wykraczającej poza uzgodnioną cenę, opisaną w ustępie poprzednim, Sklep niezwłocznie poinformuje Konsumenta o tym fakcie, wyjaśniając przyczynę różnicy ceny. Obciążenie Konsumenta dodatkowymi kosztami nastąpi wyłącznie po uzyskaniu wyraźnej zgody Konsumenta.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen, znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa.
-
W razie wprowadzenia promocji, Sklep informuje Klientów o najniższej cenie Towaru lub Treści cyfrowej z ostatnich 30 dni. Jeśli Towar lub Treść cyfrowa jest w sprzedaży krócej niż 30 dni, cena przed promocją to najniższa cena od momentu wprowadzenia Towaru lub Treści cydrowej do Sklepu. Informacje te są przedstawiane obok ceny promocyjnej Towaru lub Treści cyfowej.
7. REALIZACJA PŁATNOŚCI
-
W ramach funkcjonowania Sklepu możliwe są następujące sposoby płatności:
-
za pobraniem – przy odbiorze przesyłki;
-
przelewem;
-
Za pośrednictwem udostępnionych w Sklepie metod płatności dostarczanych przez dostawców usług płatniczych lub banki współpracujące ze Sklepem;
-
Szczegółowe zasady i warunki dokonywania płatności za pośrednictwem banków lub innych dostępnych serwisów określają właściwe regulaminy odpowiednich banków i serwisów.
-
Klient, który wybrał opcję płatności przelewem, jest zobowiązany do uiszczenia opłaty za złożone zamówienie, w terminie do pięciu (5) dni roboczych, od daty złożenia zamówienia. W przeciwnym wypadku oferta Sprzedawcy nie jest wiążąca i zamówienie zostaje usunięte z systemu.
8. REKLAMACJE
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Towaru, Usługi i Treści cyfrowej z Umową.
-
Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć Klientowi Towar wolny od wad.
-
Sprzedawca odpowiada wobec Klienta będącego Konsumentem z tytułu rękojmi za wady na zasadach określonych w art. 556 – 576 Kodeksu Cywilnego. W stosunku do Klienta niebędącego Konsumentem rękojmia zostaje wyłączona.
-
Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności z Umową Towaru, który to brak istnieje w chwili jego dostarczenia i jest ujawniony w ciągu dwóch (2) lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby, działające w ich imieniu, jest dłuższy. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch (2) lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową.
-
W przypadku stwierdzenia niezgodności Towaru z umową po jego wydaniu Klient ma prawo złożyć reklamację.
-
Reklamacje dotyczące Towarów, mogą być zgłaszane:
-
na piśmie, na adres siedziby Sprzedawcy: ul. Elektoralna 24 00-892 Warszawa, Polska;
-
Reklamacja powinna zawierać:
-
dane osoby składającej reklamację (imię i nazwisko, adres korespondencyjny, adres e-mail i numer telefonu kontaktowego);
-
wskazanie przyczyny reklamacji oraz treści żądania;
-
numer zamówienia, widniejący w potwierdzeniu przyjęcia zamówienia;
-
oryginał lub kopia dowodu zakupu (np. paragonu lub faktury) może ułatwić złożenie reklamacji, ale nie jest niezbędny do jej złożenia.
-
Powyższe przepisy nie wyłączają możliwości udzielenia przez Sprzedawcę gwarancji na zakupione Towary, co przewiduje osobny regulamin gwarancyjny.
-
W celu rozpatrzenia reklamacji Klient powinien dostarczyć Towar do Sklepu wraz z dowodem zakupu, lub w inny sposób udokumentować zakup Towarów.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni od daty złożenia jej przez Klienta
-
O sposobie jej rozpatrzenia reklamacji Klient zostanie poinformowany przez Sprzedawcę listownie, e-mailem lub telefonicznie przy wykorzystaniu danych kontaktowych podanych przez Klienta w reklamacji.
-
Zwrot pieniędzy w przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji nastąpi niezwłocznie po przekazaniu Klientowi informacji o pozytywnym sposobie załatwienia reklamacji.
-
Sprzedawca dostarcza Treści cyfrowe zgodne z Umową. Jeśli Treść cyfrowa jest niezgodna z Umową, Sprzedawca odpowiada wobec Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta za doprowadzenie do jej zgodności z Umową na postawie przepisów rozdziału 5b ustawy o prawach konsumenta.
-
Sprzedawca w okresie dwóch lat od otrzymania Treści cyfrowej przez Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta ponosi odpowiedzialność z tytułu niezgodności Treści cyfrowej z Umową. W przypadku Treści cyfrowych dostarczanych w sposób ciągły, Sprzedawca odpowiada przez okres dostarczania Treści cyfrowych. Niezgodność Treści cyfrowej z Umową występuje jeśli:
-
opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność, funkcjonalność, kompatybilność, interoperacyjność oraz dostępność wsparcia technicznego i aktualizacji Treści cyfrowej są niezgodne z Umową,
-
Treść cyfrowa nie jest przydatna do szczególnego celu, o którym Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta poinformował Sprzedawcę najpóźniej w momencie zawarcia Umowy i który to cel Sprzedawca zaakceptował,
-
Treść cyfrowa nie nadaje się do celu, do którego zazwyczaj używa się Treści cyfrowych tego rodzaju, z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawa, norm technicznych lub dobrych praktyk,
-
Treść cyfrowa nie występuje w określonej ilości, nie zapewnia trwałości i bezpieczeństwa, funkcjonalności, kompatybilności, dostępności, ciągłości i bezpieczeństwa, jakie są typowe dla tego rodzaju Treści cyfrowych i których Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może rozsądnie oczekiwać biorąc pod uwagę charakter Treści cyfrowej oraz publiczne zapewnienia złożone przez Sprzedawcę,
-
Treść cyfrowa nie została dostarczona z akcesoriami i instrukcjami, których dostarczenia można rozsądnie oczekiwać,
-
Treść cyfrowa nie odpowiada wzorowi lub próbce udostępnionej Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przed zawarciem Umowy.
-
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, domniemywa się, że brak zgodności z Umową, który ujawnił się przed upływem roku od dostarczenia Treści cyfrowej, istniał w chwili jej dostarczenia. W przypadku dostarczania Treści cyfrowej w sposób ciągły jeśli niezgodność ujawniła się w czasie, w którym zgodnie z Umową miała być dostarczana, domniemywa się, że brak zgodności z Umową wystąpił w tym czasie.
-
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta ma obowiązek współpracy ze Sprzedawcą, w rozsądnym zakresie i przy zastosowaniu najmniej uciążliwych dla siebie środków technicznych, w celu ustalenia, czy brak zgodności treści cyfrowej z Umową wynika z cech środowiska cyfrowego Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta. W przypadku braku współpracy domniemania, o których mowa powyżej nie mają zastosowania.
-
W przypadku niezgodności Treści cyfrowej z Umową Konsumentowi lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta przysługuje wobec Sprzedawcy roszczenie o doprowadzenie Treści cyfrowej do zgodności z Umową. Sprzedawca może odmówić doprowadzenia do zgodności z Umową jeżeli doprowadzenie do zgodności z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy.
-
Sprzedawca doprowadza Treść cyfrową do zgodności z Umową w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta lub Przedsiębiorcę na prawach konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, uwzględniając jej charakter oraz cel, w jakim jest wykorzystywana. Koszty doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową ponosi Sprzedawca.
-
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta może żądać obniżenia ceny lub odstąpić od Umowy jeżeli:
-
Sprzedawca odmówił doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową;
-
Sprzedawca nie doprowadził Treści cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub doprowadzenie do zgodności z Umową wiązałoby się z nadmiernymi niedogodnościami dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta,
-
brak zgodności Treści cyfrowej z Umową występuje nadal, mimo że Sprzedawca próbował doprowadzić do zgodności z Umową,
-
brak zgodności Treści cyfrowej z Umową jest na tyle istotny, że uzasadnia natychmiastowe obniżenie ceny albo odstąpienie od Umowy, bez uprzedniego skorzystania z roszczenia doprowadzenia Treści cyfrowej do zgodności z Umową,
-
z oświadczenia Sprzedawcy lub okoliczności wyraźnie wynika, że nie doprowadzi on Treści cyfrowej do zgodności z Umową w rozsądnym czasie lub bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta.
-
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności treści cyfrowej z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Treści cyfrowej z Umową jest istotny.
-
W przypadku odstąpienia od Umowy z uwagi na niezgodność z Umową Sprzedawca:
-
nie jest uprawniony do żądania zapłaty za czas, w którym Treść cyfrowa była niezgodna z Umową, nawet jeżeli przed odstąpieniem od Umowy Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta z niej faktycznie korzystał,
-
jest zobowiązany do zwrotu ceny jedynie w części odpowiadającej Treści cyfrowej niezgodnej z Umową oraz Treści cyfrowej, której obowiązek dostarczenia odpadł wskutek odstąpienia od Umowy,
-
dokona zwrotu należności wskutek skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy lub obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy lub obniżeniu ceny,
-
dokona zwrotu należności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta, chyba że ten wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
-
Reklamację dotyczącą niezgodności Treści cyfrowej z Umową można złożyć w dowolnej formie, na dane kontaktowe Sprzedawcy, wraz z opisem niezgodności z Umową i dowodem zakupu..
-
Zgłoszenie reklamacyjne powinno zawierać w szczególności następujące dane: imię i nazwisko Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach konsumenta, adres, ID zamówienia, datę transakcji, przedmiot i przyczynę reklamacji, numer konta bankowego i dane kontaktowe.
-
Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta otrzyma informację o sposobie rozpatrzenia reklamacji w terminie 14 dni liczonych od dnia następującego po dniu otrzymania przez Sprzedawcę informacji o reklamacji. Konsument lub Przedsiębiorca na prawach konsumenta zostanie powiadomiony o rozstrzygnięciu zgłoszonej reklamacji na adres e-mail wskazany przez niego w trakcie składania zamówienia.
-
Sprzedawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Sklepu, w takim zakresie, jaki wynika z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się usunąć w rozsądnym terminie wszelkie nieprawidłowości zgłoszone przez Użytkowników.
-
Użytkownik zobowiązany jest niezwłocznie powiadomić Sprzedawcę o wszelkich nieprawidłowościach lub przerwach w funkcjonowaniu Sklepu.
-
Nieprawidłowości związane z funkcjonowaniem Sklepu Użytkownik może zgłaszać:
-
mailowo na adres poczty elektronicznej: […]
-
pod numerem telefonu: […]
-
przy pomocy formularza kontaktowego dostępnego na stronach Sklepu.
-
W reklamacji Użytkownik powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Sklepu.
-
Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji w terminie do 14 dni, a gdyby to nie było możliwe, do poinformowania w tym okresie Użytkownika, kiedy reklamacja zostanie rozpatrzona.
9. PRAWO ODSTĄPIENIA
-
. Zgodnie z ustawą o prawach konsument Konsument może odstąpić od Umowy dotyczącej Towarów, zakupionych w Sklepie, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie czternastu (14) dni, licząc od dnia wydania Towaru (tj. od dnia odebrania Towaru przez Konsumenta) otrzymania Usługi, treści lub usługi cyfrowej. Termin ten uważa się za zachowany, jeśli Konsument wyśle oświadczenia, przed jego upływem.
-
W przypadku Treści cyfrowej jeśli Klient, zażąda dostarczenia treści cyfrowej przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy, straci on w ten sposób prawo do odstąpienia od umowy (jeśli zatem Klient chce mieć możliwość odstąpienia od umowy, nie może pobrać treści cyfrowych przed upływem 14 dni od momentu opłacenia zamówienia, dopiero po tym terminie).
-
Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu.
-
Oświadczenie o odstąpieniu od Umowy należy wysłać na adres: ul. Elektoralna 24 00-892 Warszawa, Polska.
-
Konsument zwróci Sprzedawcy Towar w terminie czternastu (14) dni od dnia, w którym odstąpił od Umowy. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie Towaru przed jego upływem.
-
. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu Towaru.
-
Zwrotu Towaru należy dokonać na adres Sprzedawcy: ul. Elektoralna 24 00-892 Warszawa, Polska.
-
Sprzedawca, w terminie czternastu (14) dni, od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy, zwróci Konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszt dostarczenia Towaru, przy czym zwrot płatności nie nastąpi do chwili otrzymania Towaru z powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania.
-
Jeżeli Konsument wybrał sposób dostarczenia Towaru inny niż najtańszy sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę, Sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu Konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.
-
Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument.
-
Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Towaru, będące wynikiem korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Towaru.
-
Powyższe prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość przysługuje Konsumentom oraz Przedsiębiorcom na prawach Konsumenta.
10. POZASĄDOWE ROZWIĄZYWANIE SPORÓW
-
Sprzedawca informuje, iż Klientowi będącemu Konsumentem przysługuje możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów dochodzenia roszczeń zgodnie z procedurą Internetowego Rozstrzygania Sporów opracowaną przez Komisję Europejską dostępną na stronie internetowej: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/?event=main.home.show.
-
Platforma ODR to platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym, która stanowi interaktywną i wielojęzyczną stronę internetową z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług.
-
Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie swoich uprawnień oraz w sprawie sporu między nim, a Sprzedawcą, między innymi zwracając się do powiatowego (miejskiego) Rzecznika Konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich) a także zwracając się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu. Informacje dla Konsumentów, w tym informacje na temat możliwości uzyskania pomocy, w tym informacje o podmiotach uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów (w szczególności Rzecznicy Konsumentów lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej) dostępne są również na stronie internetowej Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (uokik.gov.pl).
11. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH
-
Klient, składając zamówienia, wyraża zgodę na przetwarzanie, podanych przez niego, danych osobowych, w celu realizacji i obsługi zamówienia, przez Sprzedawcę, który jest jednocześnie administratorem danych osobowych, w rozumieniu art. 7 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych).
-
Szczegółowe informacje w zakresie danych osobowych i ochrony prywatności zostały zawarte w zakładce „Polityka prywatności" na stronie Sklepu.
12. INFORMACJA O SZCZEGÓLNYCH ZAGROŻENIACH ZWIĄZANYCH Z KORZYSTANIEM PRZEZ UŻYTKOWNIKÓW Z USŁUG ŚWIADCZONYCH DROGĄ ELEKTRONICZNĄ
-
Sprzedawca informuje o informuje o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem przez Użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.
-
Poniższa informacja niniejsza dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalne, ale które powinny być brane pod uwagę, mimo stosowania przez Sprzedawcę środków zabezpieczających infrastrukturę przed nieuprawnionym działaniem osób trzecich.
-
Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą: − złośliwe oprogramowanie (ang. malware) – różnego rodzaju aplikacje lub skrypty mające szkodliwe, przestępcze lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany (konie trojańskie), keyloggery, dialery; − programy szpiegujące (ang. spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają je - zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody - autorowi programu; − spam - niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorców, często zawierające treści o charakterze reklamowym; − wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. phishing); − włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem m.in. takich narzędzi hackerskich jak exploit i rootkit. Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do Internetu, w program antywirusowy. Program taki powinien być stale aktualizowany. Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także: − włączona zapora sieciowa (ang. firewall), − aktualizacja wszelkiego oprogramowania, − nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia, − czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji, − wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia, − regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware, − szyfrowanie transmisji danych, − instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom), − używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.
-
W celu zapewnienia bezpieczeństwa komunikatów i danych przekazywanych w Sklepie, Sprzedawca podejmuje środki techniczne i organizacyjne służące zapobieganiu pozyskania i modyfikacji przez osoby nieuprawnione danych osobowych przesyłanych przez Internet. Sprzedawca zapewnia bezpieczeństwo transmisji danych przekazywanych w Sklepie internetowym poprzez stosowanie protokołu SSL (SecureSocketLayer).
13. POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Umowa sprzedaży zawierana jest między Klientem a Sprzedawcą.
-
Regulamin dostępny jest dla wszystkich Klientów w wersji elektronicznej na stronie internetowej Sklepu: https://sledziezbornholmu.pl/, w zakładce: „Regulamin Sklepu".
-
Aby móc korzystać z Usług Sklepu, niezbędne jest posiadanie urządzeń pozwalających na dostęp do internetu oraz przeglądarki internetowej, umożliwiającej wyświetlanie stron www, jak również podanie adresu e-mail, umożliwiającego przesłanie informacji, dotyczących realizacji zamówienia.
-
Zakazuje się wszystkim osobom, w tym Klientom, zamieszczania na stronie Sklepu treści bezprawnych.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem stosuje się odpowiednie przepisy powszechnie obowiązującego prawa.
-
Regulamin nie wyłącza oraz nie ogranicza żadnych uprawnień Klienta, będącego Konsumentem, które przysługują mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności pomiędzy postanowieniami Regulaminu a bezwzględnie obowiązującymi przepisami prawa, przyznającymi konsumentom uprawnienia, pierwszeństwo mają przepisy prawa.
-
Postanowienia Regulaminu mniej korzystne dla Konsumenta, niż postanowienia ustawy o prawach konsumenta są nieważne, a w ich miejsce stosuje się przepisy ustawy.
-
W razie gdyby którekolwiek z postanowień niniejszego Regulaminu było lub miało stać się nieważne lub bezskuteczne, ważność całego Regulaminu w pozostałej części zostaje nienaruszona. W takim przypadku Strony zastąpią nieważne lub bezskuteczne postanowienie innym, które możliwie najwierniej oddaje zamierzony cel gospodarczy. Odpowiednio dotyczy to także ewentualnych luk w Regulaminie.
-
W Sklepie umowy zawierane są w języku polskim.
-
Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany lub aktualizacji niniejszego Regulaminu. Zmieniony regulamin zostanie udostępniony w Sklepie (w tym również do pobrania w formacie PDF). Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się wersję Regulaminu obowiązującą w dacie złożenia zamówienia przez Klienta.
-
Ewentualne spory powstałe między Klientem niebędącym Konsumentem a Sprzedawcą, rozstrzygane będą przez sąd miejscowo właściwy dla siedziby Sprzedawcy.
Załącznik 1: Formularz odstąpienia od zawartej Umowy przez Konsumenta oraz Przedsiębiorcę na prawach Konsumenta
Miasto/Wieś: ___________, dnia: __________ r.
Konsument/Przedsiębiorca na prawach Konsumenta:
Imię i nazwisko: ________________
Adres: ________________
E-mail: ________________
Tel: ________________
Przedsiębiorca:
Nazwa: Śledzie z Bornholmu
Adres: ul. Elektoralna 24 00-892 Warszawa, Polska
FORMULARZ ODSTĄPIENIA OD UMOWY PRZEZ KONSUMENTA LUB PRZEDSIĘBIORCĘ NA PRAWACH KONSUMENTA
Niniejszym, działając na podstawie art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (tj. Dz.U. z 2020 r. poz. 287, ze zm.), w brzmieniu:
Art. 27 ustawy o prawach konsumenta
Konsument, który zawarł umowę na odległość lub poza lokalem przedsiębiorstwa, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33, art. 34 ust. 2 i art. 35.
informuję o odstąpieniu od umowy, zawartej dnia _______________ r., polegającej na:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
W związku z powyższym, uprzejmie proszę o zwrot następującej kwoty pieniężnej, wynikającej z odstąpienia od umowy: _______________ zł (słownie: _____________________________________________), którą należy przelać na następujący numer rachunku bankowego: _________________________.
Pouczenie:
Konsument, jak również Przedsiębiorca na prawach Konsumenta, ma prawo odstąpić od Umowy w terminie 14 dni, bez podania jakiejkolwiek przyczyny, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki - w terminie 30 dni. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia zawarcia Umowy lub w którym Konsument wszedł w posiadanie rzeczy/partii rzeczy lub części lub w którym osoba trzecia, inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta, weszła w posiadanie rzeczy/partii lub części, a w przypadku Umowy zawartej podczas nieumówionej wizyty w miejscu zamieszkania lub zwykłego pobytu Konsumenta albo wycieczki - po upływie 30 dni od dnia wejścia w posiadanie tej rzeczy/partii rzeczy.
Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Konsument musi poinformować Sprzedawcę, tj. Śledzie z Bornholmu, pod adresem: ul. Elektoralna 24 00-892 Warszawa, Polska, na adres e-mail: ________, o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia, wysłanego pocztą tradycyjną lub pocztą elektroniczną. Konsument może skorzystać ze wzoru formularza odstąpienia od Umowy, dołączonego do niniejszego Regulaminu, co nie jest obowiązkowe. Termin uważa się za zachowany, gdy Konsument wysłał informację, dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od Umowy, przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy. Konsument powinien odesłać lub przekazać Produkt Sprzedawcy, na adres: ul. Elektoralna 24 00-892 Warszawa, Polska, niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin ten uważa się za zachowany, jeżeli Konsument odesłał Sprzedawcy Produkt, przed upływem terminu 14 dni.
W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów, wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego, niż najtańszy i zwykły sposób dostarczenia, oferowany przez Sprzedawcę), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o chęci skorzystania z prawa odstąpienia od Umowy. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu lub do czasu dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu tego samego sposobu płatności, który został użyty przez Konsumenta w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie wyraził zgodę na inne rozwiązanie - w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem.
Z wyrazami szacunku
__________________
(własnoręczny podpis Konsumenta/Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta)